2013. november 1., péntek

autumn mid term holiday

Egyszerűen sose jutok el odáig, hogy írjak ide valamit is.
A szomszéd lánykák, Sophie és Jessica átjöttek, addig is le vannak foglalva a gyerkőcök, szóval itt a tökéletes alkalom pötyögni egy keveset.
A héten mid/half term holiday van, vagyis a félév közepe, és jár a hét szabi a suliban... Persze, ez tök olyan, mint otthon az őszi szünet, ami általában egy hetes, mint most is, de valahogy itt kicsit fellengzősebbnek tűnik ez a szünet. Nem tudom megfogalmazni, hogy miért, de az, és kész :D
Deminek továbbra is volt óvoda a héten, hálistennek! Kanyin pedig egész héten itthon volt velem. Néha amúgy az idegeimre tud menni, mert ő mindig mindent jobban tud... Dehát Istenem, nevelés alatt áll, előbb-utóbb majd csak látszik rajta :D
Tegnap volt Halloween. Már nyár vége óta nyomták a boltokban a halloween-i díszeket, kiegészítőket, kosztümöket, mindent, ami az ünneppel kapcsolatos. Tegnap este előbb végeztem a szokásosnál, és kimentünk sétálni Isabellel, hostanyám barátnőjének az au pairjével. Rengeteg ház agyon volt aggatva halloween-i díszekkel, lámpásokkal, tökökkel, és rengeteg gyerek volt az utcákon jelmezekben, tök alakú/mintájú vödrökkel, zsákokkal, zacskókkal. Tényleg mint a filmekben. Itt-ott még kosztümbe bújt szülőt is láttunk. Az iskolákban viszont nem ünneplik így, tekintettel lévén a más "vallásúakra". Múlt hét pénteken, az utolsó tanítási napon szünet előtt volt egy Halloween Disco a gyerekeknek, mindenki jelmezben ment aznap iskolába, még a tanárok is. Így kicsit nem értem, hogy akkor miért hangsúlyozták annyira, hogy az iskolában nem ünneplik, csak tartanak egy ilyen diszkót a gyerekeknek, amikor mindenki ezen a témán lógott egész nap. Mindegy, már csak annyit mondok erre, hogy: angolok....



Akárki akármit is mond amúgy, a Halloween jó buli. Személy szerint mindig is oda voltam érte, bár ez valószínűleg aberrált természetem miatt van, odavagyok az ilyen kísérteties, ijesztgetős dolgokért, töklámpásokért, denevér-pókháló-boszorkány-feketemacska-csontváz-szellem stb díszekért, mindenért.
A hostcsaládom amúgy hithű keresztény, ők nem tartanak Halloweent. A gyerekeknek Hallelujah-party volt Halloween helyett... Kanyin nagyon sokszor próbált erről beszélgetni velem, de miután elmesélte, hogy ez náluk felváltja a Halloweent, meg hogy képzelik, hogy ilyen létezik egyáltalán és a vallásuk ellen van, blabla. Persze, meghallgattam, másképp látják a világot, mint mondjuk én, de amikor már mindenáron rám akarja erőltetni bárki is a saját nézeteit, akkor azért kicsit felmegy bennem a pumpa. Számtalanszor próbált belekezdeni Kanyin a témába, de mindig lepisszegtem, hogy én erről nem szeretnék többet beszélni. Egyszerűen nem érti meg. Mindegy, ráhagyom. Hostanyám amúgy 1-2szer bepróbálkozott beszélgetni a vallásról, de gyorsan letudtam a dolgot, mondván nem szeretek erről beszélni (ami igaz is). Azóta nem is kérdez efelől, amiért nagyon hálás vagyok.
Amúgy november elsején itt is "Mindenszentek napja" van, de nem annyira fontos, mint otthon, itt nincs munkaszüneti nap emiatt (sajnos), és nem is tradíció temetőbe járni és mécsest gyújtani.

Amúgy amikor rápillantok a naptárra, hihetetlennek tűnik, hogy már bizony 15 hete itt vagyok, és nincs már 7 hét, és megyek haza karácsonyra :)) Nagyon várom már, de azt is, hogy aztán feltöltődve visszajöhessek. Egyre jobban szeretek idekint, megtaláltam a társaságomat, ráadásul olyanok személyében, akik tudják, hogy hol van Magyarország, nem pedig csak bután néznek rám, amikor válaszolok a "where are you from?" kérdésre. Ugyanúgy átérzik a "kirekesztett" érzést, és legalább annyira "megvetett" népségnek számítanak idekint románként, mint a magyarok. (sőt rosszabb, ahogy észrevettem - bár személy szerint nagyon örülök, hogy nem egy brit társaságba keveredtem elsőre).

Alig várom az estét, már csak 4 óra, és végzek mára és a hétre, aztán pihi ^^ Hétfőtől újra visszaáll minden a rendes kerékvágásba, Kanyin iskolában, hétfőn játszóház Demivel, utána óvodában péntekig ^^

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése